• Sprzęt Cube Tonopah

Wełtyń-Rożnowo-Lubanowo-Swobnica-Banie-Dołgie-Borzym-Wirów-Wełtyń

Środa, 15 sierpnia 2012 · dodano: 15.08.2012 | Komentarze 1

W poniedziałek wieczorem przedzwonił do mnie Zbyszek i Tomek z propozycją - robimy ognisko na Wełtyniu...bierzcie rowerki i przyjeżdżajcie...w środę zrobimy jakiś wypadzik rowerowy po okolicy....
Ognisko przeciągnęło się do 02:30 i pochłonięta ilość izotoników rozsądnie wskazała na możliwość przejażdżki rowerowej dopiero około południa.

Ośrodek "Rusałka" nad jez. Wełtyń © jewti

Jezioro Wełtyń... © jewti

Padła propozycja, aby się przejechać nowootwartą drogą rowerową w okolicach miejscowości Banie...co też uczyniliśmy do jadąc dościeżki rowerowej asfalcikiem i dopiero w okolicach Ban wjeżdżamy na nią aby pojechać do Swobnicy i wracając zobaczyć dokąd ona prowadzi zaliczając cały odcinek drogi rowerowej..

Gmina Gryfino wita... © jewti

Pałacyk Tywica... © jewti

Droga rowerowa - Banie © jewti

Jez. Długie w Baniewicach... © jewti

Baniewice jez. Długie... © jewti

Drogą rowerową dojechaliśmy do Swobnicy można to nazwac początkiem albo końcem drogi rowerowej. Ja nazwałbym to początkiem ponieważ można tam dojechać np samochodem i z rodzinką 16 km w jedną i drugą stronę co daje 32 km bezpiecznej jazdy rowerkiem. około 4 km za Lubanowem ścieżka się kończy wprowadzjąc nas na 4 km odcinek bruku do najbliższej miejscowości Dołgie....

Swobnica punkt odpoczynku na drodze rowerowej © jewti

Na drodze rowerowej w Swobnicy © jewti

Kościół w Swobnicy © jewti

Odcinek bruku do m.Dołgie © jewti

W Swobnicy chcieliśmy zobaczyć zamek, ale wrota były zamknięte a dostępu broniły dwa wielkie bernardyny....

Dorga rowerowa już ma mankameny miejscami asfalt rozsadziły korzenie i moim zdaniem jest na niej słabe oznakowanie...ogólnie jechało się nią przyjemnie i można ją polecić na wyprawę rodzinną zaczynajć od Swobnicy z przerwą na plaży nad jez Długim w Baniewicach...