• Sprzęt Cube Tonopah

Wyspa Wolin - trasa Międzywodzie-Dziwnów-Kamień Pomorski-wyspa Crząszczyńska-Wolin-Unin-Międzywodzie

Poniedziałek, 2 lipca 2012 · dodano: 02.07.2012 | Komentarze 5

Urlop nad morzem tak to można nazwać...ale nie będę się smażył na plaży...wyruszam na zwiedzanie wyspy Wolin.
Z Miedzywodzia ruszam ścieżką rowerową do Dziwnowa

Drogą rowerowa do Dziwnowa... © jewti

Przy moście, który jest znowu w remoncie /oj będa koreczki/ spotykam grupkę kajakarzy na chwilowym odpoczynku...
Przy moście spotkałem grupkę kajakarzy... © jewti

Postanowiłem zwiedzić lewą stronę Dziwnowa i zobaczyć co się zmieniło...
Tym razem odwiedziłem kanał po lewej stronie Dziwnowa... © jewti

Plaża w Dziwnowie jeszcze pusta...albo jest za wcześnie ...albo jeszcze nie ma wczasowiczów... © jewti

Po krótkiej sentymentalnej wizycie po lewej stronie udałem się do portu w Dziwnowie..
Wizyta dziwnowskim porcie... © jewti

Trafiłem na wejście kutra i rozładunek ryby... © jewti

Dalej ulicami miasteczka i nabrzeżem popedałowałem w stronę Dziwnówka i Kamienia Pomorskiego..
Dziwnów jest już gotowy na przyjęcie wczasowiczów... © jewti

Morska flota czeka na pasażerów... © jewti

W okolicach Dziwnówka zawitały dinozaury... © jewti

Do Kamienia Pomorskiego jedzie się nową drogą rowerową asfaltową i szeroką ....super wykonaną...

Od Dziwnowa aż do Kamienia Pomorskiego jechałem ścieżką rowerową.... © jewti

Na trasie...koło Kamienia Pomorskiego... © jewti

Kamień Pomorski... © jewti

Marina w Kamieniu Pomorskim... © jewti

Jadąc z Kamienia Pomorskiego do Wolina zajechałem na Wyspę Chrząszczewską...
Wyspa Chrząszczewska (do 1945 niem. Insel Gristow) – polska wyspa o powierzchni ok. 10 km² [1] leżąca na Zalewie Kamieńskim, połączona ze stałym lądem pomostem w okolicach Kamienia Pomorskiego.
Na północy wyspy znajduje się wielki kamień zwany Głazem Królewskim lub Czarcim Kamieniem, pozostałość wielkiego głazu narzutowego, częściowo zużytego jako materiał do budowy dróg. To od niego bierze swą nazwę miasto Kamień Pomorski. Głaz ma 20 m obwodu - tylko na ok. 3 metry wystaje ponad powierzchnię wody. To na nim miał wg legendy Bolesław III Krzywousty odbierać defiladę floty pomorskiej w 1121. Na Wyspie Chrząszczewskiej położone są trzy wsie – Chrząszczewo, Chrząszczewko i Buniewice.
Na północ od wsi Chrząszczewo znajduje się megalityczny kurhan oraz szyby naftowe.

Podczas II wojny światowej na wyspie stacjonowały niemieckie wyrzutnie rakietowe broni typu V

Panorama Kamienia Pomorskiego z wyspy Chrząszczewskiej.. © jewti

"Głaz Królewski" na wyspie Crząszczewskiej... © jewti

Na wyspie ulokowany jest też oddział więzienny nazwałem go "Alcatraz"
"Alcatraz" na wyspie Crząszczewskiej... © jewti

Z wyspy lokalnymi drogami pojechałem do Wolina...ponieważ miasteczko Wikingów było nieczynne postanowiłem, że zrobię tam osobną wycieczkę...

Na trasie do Wolina.... © jewti

Wolin - miasto wikingów... © jewti

Muzeum w Wolinie © jewti

Z Wolina przez Unin drogą rowerową udałem się do Międzywodzia

Na trasie z Wolina do Międzywodzia... © jewti

Podsumowując dzisiejszą trasę mogę stwierdzić, ok 30% przejechałem ścieżkami rowerowymi...a to już cieszy....