• Sprzęt Cube Tonopah

Wyspa Wolin trasa Międzywodzie-Wolin-Recław-Miedzywodzie

Wtorek, 3 lipca 2012 · dodano: 03.07.2012 | Komentarze 8

Dzisiejszy deszczowy poranek nie nastrajał do wycieczki...około godziny 11 troszke się wypogodziło ...przestało padać ..ale wiało..Postanowiłem pojechać do Wolina i zwiedzić skansen Słowian i Wikingów..

Skansen Słowian i Wikingów na Wolinie jest rekonstrukcją wczesnośredniowiecznej zabudowy.

Obszar ujścia Odry zamieszkiwało prężne słowiańskie plemię Wolinian z centralnym grodem na Wolinie. Wolin wspominany jest przez arabskich kronikarzy jako najpiękniejszy port nad Bałtykiem i miasto o dwunastu bramach. Położony na szlaku handlowym Wolin przyciągał kupców, podróżników i współczesnych piratów – Wikingów. Pod koniec X wieku na Wolinie przebywał Harald Sinozęby – wypędzony król duński – domniemany założyciel Jomsborgu, osady Wikingów u ujścia Odry. Prawdopodobnie również w ujściu Odry znajdowała się Wineta, legendarny port, w swoim czasie jedno z największych miast nad Bałtykiem. Dokładna lokalizacja Winety nie jest do dzisiaj znana. Legenda bogatego miasta przetrwała kilkaset lat. W XVIII wieku mieszkańcy Wolina gorączkowo poszukiwali ukrytych skarbów, nawet we własnych domach, rozkopując piwnice do tego stopnia, że mury domów zaczęły pękać.

Skarbów do dziś szukają archeolodzy. Znaleźli jedyny na świecie średniowieczny kompas, fragmenty statków, portu, dawnej świątyni, biżuterię i broń. Łączna waga znalezionego srebra i złota wynosi ponad 11 kilogramów.

W osadzie Słowian i Wikingów zwiedzać można kilkanaście domów m.in. bursztynnika, mincerza, garncarza czy rybaka. Zabudowania otoczone są wałami obronnymi z wieżą i bramą. Ciekawą atrakcją są dwa kamienie runiczne jeden poświęcony Świętosławie córce Mieszka I, drugi norweskiemu królowi Olafowi Trygwasonowi. W skansenie odbywają się warsztaty dawnych rzemiosł, każdego roku latem organizowane jest wielkie widowisko plenerowe „Festiwal Słowian i Wikingów”

Skansen Słowianów i Wikingów w Wolinie... © jewti

Widok na Wolin ze skansenu.. © jewti

Podpłomyki z serem i czosnkiem sa super...polecam.. © jewti

Polecam odwiedzenie tego skansenu.
Wszystkie zdjęcia Tutaj

Kategoria Wolin, własna

rowerzystka
| 08:10 czwartek, 5 lipca 2012 | linkuj Fakt, zmiany nastąpiły, czas na ponowne odwiedziny :)
jewti
| 20:44 środa, 4 lipca 2012 | linkuj Krzysiek jak sie wybierzesz do Szczecina to zrobimy tam wypadzik...
benasek
| 07:22 środa, 4 lipca 2012 | linkuj O tym miejscu często opowiadałem Duńczykom, ale nie wiedziałem, że jest to aż tak interesujące miejsce. Nawet w ojczyźnie Wikingów czegos takiego nie widziałem!
akacja68
| 06:47 środa, 4 lipca 2012 | linkuj Skansen cały czas sie rozwija dzięki grupie zapaleńców, dla których odtwórstwo historyczne jest sposobem na życie. Moja latorośl też do tego grona należy (tyle, że teraz okupuje Basztę Kaszaną w Trzebiatowie)
| 05:56 środa, 4 lipca 2012 | linkuj Jak byliśmy w ubiegłym roku to był tylko chleb ze smalcem i herbatka ziołowa :)
tunislawa
| 21:38 wtorek, 3 lipca 2012 | linkuj no to jedziemy tam pomieszkać ! ....ale chyba oni jeszcze nie jeździli na rowerach ....no to nie !........:)))
jewti
| 21:05 wtorek, 3 lipca 2012 | linkuj Oj zmieniło się i to bardzo....warto tam zajechać...tylko lodów nie ma...ale są podpłomyki... i chleb ze smalcem...gdyby jeszcze był kwas chlebowy i podpiwek...
siwobrody
| 20:01 wtorek, 3 lipca 2012 | linkuj To widzę od ubiegłego roku troczę sie pozmieniało.
Trzeba będzie zajechać jak będę w Sułominie.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa winal