• Sprzęt Cube Tonopah

Wyspa Wolin - trasa Szlakiem R 10 - Międzywodzie-Sierosław-Kołczewo-Domysłów-Warnowo-Międzyzdroje-Wisełka-Kołczewo-Międzywodzie

Czwartek, 5 lipca 2012 · dodano: 05.07.2012 | Komentarze 5

Dzisiaj postanowiłem pojechać międzynarodowym szlakiem rowerowym R 10 do Międzyzdrojów, a konkretnie do zagrody pokazowej Zubrów w Wolińskim Parku Narodowym.
Oznakowanie szlaku fatalne pierwszy znak napotkałem po 17 km od Międzywodzia...gdyby nie mapa...tak też szukali trasy napotkni sakwiarze poruszający się tym szlakiem.
Do Międzyzdrojów szlak wiedzie drogami lokalnymi o małym natężeniu ruchu jak również bezdrożami i drogami leśnymi...infrastruktura na szlaku słaba...
Nie mamy się czym pochwalić na odcinku zachodniopomorskim szczególnie w rejonie wyspy Wolin...
Dobrze, że chociaż są przepiękne widoki i miejsca warte zobaczenia...Na wolińskim szlaku spotkałem rowerzystów z Niemiec, Francji i Anglii... i wielu naszych rowerzystów min. z Nowego Sącza...Woliński Park jednak przyciąga turystów rowerowych

Międzynarodowy szlak rowerowy R 10 na odcinku Miedzywodzie - Międzyzdroje © jewti

Na szlaku rowerowym R 10... © jewti

Okolice Kołczewa... © jewti

Na szlaku rowerowym R 10 © jewti
[/url

Jezioro Czajcze k/Wisełki - Wydrzy Głaz
Tuż przy brzegu Jeziora Czajcze znajduje się głaz, który przyniósł lodowiec 12 000 lat temu. Ten pomnik przyrody nieożywionej w obwodzie ma 8,1 m, wystaje ponad lustro wody na wysokość ok 1,1 m, a jego ciężar to około 26 ton. Swoją nazwę zawdzięcza wydrom które w słoneczne dni wygrzewają się na jego powierzchni...

[url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,291424,glazowisko-nad-jez-czajczym.html]
Głazowisko nad jez. Czajczym... © jewti

Woliński Park Narodowy - zagroda pokazowa... © jewti

W zagrodzie pokazowej... © jewti

Żubry w zagrodzie... © jewti

Wzgórze Gosań
Punkt widokowy "Góra Gosań” jest jedną z licznych atrakcji Międzyzdrojów cieszących się wśród turystów dużą popularnością. Góra Gosań (95 m n.p.m.) to najwyższe wzniesienie polskiego wybrzeża i jednocześnie jeden z ładniejszych krajobrazowo jego fragmentów. Usytuowana na terenie Wolińskiego Parku Narodowego jest jednym z czterech punktów widokowych jakie znajdują się w tym Parku.

Gosań najwyższy klif w Polsce... © jewti

W Kołczewie na Wyspie Wolin, 12 km na wschód od Międzyzdrojów, na obrzeżu Wolińskiego Parku Narodowego znajduje się Klub Golfowy Amber Baltic. Sąsiedztwo morza, otaczająca zieleń oraz czyste powietrze sprawiają, że jest to doskonałe miejsce dla sportu i wypoczynku. W kompleksie znajdują się 18 dołkowe mistrzowskie pole golfowe, 9 dołkowe pole treningowe oraz driving range.

Wypoczynek w Kołczewie... © jewti

Wyjeżdżając z Kołczewa spotkałem ponownie czaplę siwa na swym żerowisku...

Czapla siwa na swoim żerowisku koło Kołczewa.... © jewti

Trasa którą zmierzam jeszcze zaliczyć podczas mego pobytu na wyspie Wolin...

Tę traskę trzeba jeszcze zliczyć... © jewti