• Sprzęt Cube Tonopah

Kruklanki-Wolisko-Jeziorowskie-Jakunówko-Kuty-Pozezdrze-Przerwanki-Kruklanki

Czwartek, 7 czerwca 2012 · dodano: 07.06.2012 | Komentarze 2

"Majowy weekend był dla Ciebie" - nartki...czerwcowy jest dla mnie jedziemy na Mazury tak zdecydowała moja żona...niczym się nie zmartwiłem , a nawet w duchu się ucieszyłem...biorę ze sobą rower...ona do koleżanek, a ja w plener...

Wieczorkiem po przyjeździe przy piwku...wyznaczyłem trasę na jutro...jadę bez względu na pogodę...wybór padł na Kruklanki i rezerwat żubrów...

Rower złożony....można ruszać w trasę... © jewti

Jeszcze tylko rzut oka na szczegółowa mapę regionu...i decyzja jade w prawo... © jewti

Około kilometra za Kruklankami napotykam informację o zburzonym moście i postanawiam zjechać... © jewti

Tak ten most wyglądał przed wojną....podobny jest do słynnego mostu w Stańczykach taka mała miniatura... © jewti

a tak wygląda dzisiaj... © jewti

Ten wygląd to nie wynik dziań wojennych... most został wysadzony po wojnie przez miejscową ludność, która wiedziała o zaminowaniu go przez Niemców..w ten sposób chciano zapobiec wywożeniu mienia przez rosjan... © jewti

Ruszam dalej aby dotrzec do drogi prowadzącej do Woliska rezewatu żubrów jednego z celów dzisiejszej wycieczki... © jewti

jadąc nasypem podziwiam piękno mazurskiej natury... © jewti

docieram do drogi prowadzącej do żubrów... © jewti

Po przybyciu na miejsce...niespodzianka...jak się dowiaduję od leśniczego to jeszcze nie jest sezon...ruszą dopiero od 1 lipca... © jewti

Wszystko pozamykane na kłódki i nie pozostaje mi nic innego jak ruszać dalej...jestem troszke zawiedziony, ale to też przyczyni sie do powtórnego przyjazdu tutaj, ale w sezonie... © jewti

Jeszcze tylko rzut oka na kamień poświęcony leśnikowi hodowcy żubrów..i dalej bezdrożami © jewti

wjeżdżam na tereny Puszczy Boreckiej.... © jewti

Puszcza Borecka © jewti

Jadąc dalej polnymi drogami zastanawiam się dlaczego przed wyjazdem nie zmieniłem opon...lenistwo... © jewti

powoli docieram do cywilizacji...o czym świadczą liczne stadniny koni... © jewti

biznes powoli zaczyna się odczuwać... © jewti

docieram do miejscowości Jeziorowskie położonej nad jez. Gołdopiwo... © jewti

jak sama nazwa wskazuje nad tym jeziorem nie może zabraknąć piwa... © jewti

Jadąc dalej mijam okolczne jeziora .... © jewti

docieram do miejscowości Jakunówko położonej nad jez. Krzywa Kuta... zwiedzam wyspę pożeracza serc - nie mylić z niewieścimi - i zapomniany cmentarzyk ewangielicki... © jewti

Legenda o "pożeraczu serc"... © jewti

Cmentarz ewangelicki... © jewti

cmentarz ewangelicki... © jewti

jadąć dalej szlakiem legend mazurskich docieram do miejscowości Kuty...na wjeździe wita mnie "Książe Kut"... © jewti

w Kutach postanawiam dłużej odpocząć odwiedzając kolegę z lat szkolnych...gdzie zostaję ugoszczony kawką i smacznym ciastem upieczonym przez przesympatyczną żonę kolegi... © jewti

czas szybo upływa, ale trzeba jechać dalej...i znowu niespodzianka tutaj jeszcze kwitną rzepaki.. © jewti

po jakimś czasie docieram do miejscowości Pozezdrze gdzie mięści się była wojenna kwatera Himlera... © jewti

bunkier Himlera... © jewti

z Pozezdrza obieram kierunek na Kruklanki podziwiając okoliczne widoki... © jewti

Szlak rowerowy biegnący nasypem byłego torowiska... © jewti

Kruklanki coraz bliżej... © jewti

w każdej mazurskiej wiosce mijałem charakterystyczne budynki w którch kiedyś była szkoła... © jewti

nowoczesności po drodze coraz więcej nowe budynki zastępują stare chaty... © jewti

nowe siedlisko.... © jewti

docieram nad jezioro w Kruklankach i postanawiam jeszcze zwiedzić tą niedużą, ale symatyczną miejscowość.. © jewti

miejscowośc Kruklanki... © jewti

Kruklanki... © jewti

to był jedyny żubr którego zobaczyłem nie licząc tych na półkach sklepowych... © jewti

pobyt w Kruklankach kończę wizytą w miescowej smażalni gdzie spożywam przepysznego sandacza...polecam "Smażalnia pod strzechą" © jewti

czas wracać na kwaterę...ten zachód nie wróży na jutro niczego dobrego...ale zobaczymy... © jewti

Kruklanki napewno tutaj jeszcze zawitam....chociażby na rybkę... © jewti