• Sprzęt Cube Tonopah

Rowerowa majówka 2014 - Podlaski Szlak Bociani...Goniądz - Głęboki Bród...

Środa, 30 kwietnia 2014 · dodano: 11.05.2014 | Komentarze 3

Goniądz to tutaj zaczynamy V etap naszej rowerowej wędrówki bocianim szlakiem...nocleg tym razem w Hotelu Zbyszko... obfite i pyszne śniadanko...spakowanie sakw i ruszamy w drogę..
W Goniądzu zwiedzamy atrakcyjnie położony nad Biebrzą Ośrodek Szkoleniowo Wypoczynkowy  "Bartlowizna"... jęśli ktoś z Was będzie w Goniądzu to polecamy to miejsce... my planujemy tam pobyt z pływaniem po rozlewiskach Biebrzy.

Dzisiejsza trasa: Goniądz-Sztabin-Lipsk-Mikaszówka-Głęboki Bród

Startujemy z Goniądza

Bartlowizna

Zatrzymane w locie

Biebrzańskie rozlewiska

Przyzwyczailiśmy się do podlaskich szutrów a tutaj dzisiaj niespodzianka ... "uwielbiany przez nas bruk"... itak sobie wędrujemy wzdłuż Biebrzy ...ociepliło się na tyle, że Tomek zdjął koszulkę i łapał promienie słoneczne efekt tego był nad wyraz widoczny upodobnił się do koloru czerwieni...ja jechałem w rękawkach i nogawkach ponieważ jestem ciepłolubny...

Podlaskimi szutrami

Dzisiaj był też ulubiony bruk

Dzisiaj było ciepło

Tomek korzysta ze słoneczka

Czerwień Tomka

Podlaska zagroda

Mućka na łące

Takie były kiedyś lodówki

Jadąc przez podlaskie wioseczki docieramy do mostu na Biebrzy gdzie miejscowy rowerzysta opowiada nam o powodziach jakie miału tutaj miejsce i zachęca nas do podróżowania Biebrzą na tratwie... rzeczywiście kawałek dalej spotykamy turystów z Gdańska którzy w ten sposób spędzają swoją majówkę ...super pomysł... a tratwa ma część sypialną i kuchenną... ciekawa opcja spędzenia wolnego czasu na łonie natury...

Most na Biebrzy

Droga nad Biebrzą

Spotkanie z turystami z Gdańska

Jadąc dalej przez Podlasie docieramy do Kanału Augustowskiego...

Szutrowa trasa

Śluza na kanale augustowskim

Kanał Augustowski śluza

Mijamy kolejne wioski na naszym szlaku... ludzie żyją tutaj wolniej, nigdzie się nie śpieszą... ulubionym miejscem są przydomowe ławeczki na których toczy się życie towarzyskie... na pytanie jak się im tutaj żyje odpowiadają że dobrze jest kurka jest jajko, świnkę się zabije to i jest mięsko...chlebek się upiecze a woda w studni lepsza od tej butelkowanej...no i najważniejsze zdrowy duch puszczy który krasi lica...

Na trasie

Na trasie zapomnij o sklepach i jakiejkolwiek jadłodajni to tylko w miasteczkach... mijamy Jamniny kolejną wioskę bez sklepową...

Zabytkowy kościół w Jaminach

Wnętrze zabytkowego kościółka w Jaminach

Zagroda w Jaminach

Na trasie naszej wędrówki jest miasteczko Sztabin gdzie uzupełniamy zapasy wody i robimy przerwę na lody...

Kościółw Sztabinie

Przerwa na lody w Sztabinie

Dość częstym widokiem są pomniki poświęcone Powstańcom Styczniowym...

Pomnik poświęcony poległym Powstańcom Styczniowym

Ze Sztabina jedziemy do Lipska gdzie planujemy przerwę obiadową...

Bociek w locie

Na bocianiej trasie

Dojeżdżamy do Lipska... Lipsk to miejsce skąd wyruszył Hubal ze swoim oddziałem gromić Niemców... jesteśmy już troszkę wygłodniali spotykamy  grupę rowerzystów z Warszawy jadącą od Augustowa do Białowieży...razem szukamy jakiegoś baru by spożyć obiadek...znajdujemy nawet z typową podlaską potrawą kiszką ziemniaczaną ....podsmażona smakuje wyśmienicie a ile w niej kiełbaski...

Dojeżdzamy do Lipska

Lipsk

Z Lipska wyruszył Hubal ze swoim oddziałem

Spotkanie z rowerzystami z Warszawy

Kościół w Lipsku

Wyjeżdżając z Lipska spotykamy rowerową parę z Białegostoku z którą przez pewien czas jedziemy razem...odwiedzą nas w Szczecinie w czerwcu ...zamierzają objechać zalew i dalej do Kołobrzegu...umawiamy się że odprowadzimy ich do Anklam ... a po drodze oczywiście Nowe Warpno...

Spotkanie z rowerzystami z Białegostoku

Na bocianim szlaku

Na rozstaju dróg

Wioska Starożyńce i dawne umocnienia obronne...

Starożyńce

Bunkry na trasie

Jadąc i pchając rowery docieramy do śluzy Kurdynki...

Co by nie było lekko ...troszkę pchanka

Śluza Kurdynki

Drogą leśną dojeżdżamy do wsi Mikaszówka która była ulubionym miejscem wypoczynku Jana Pawła II, zanim jeszcze został on Papieżem - spędzał w tych okolicach udane wakacje. Odwiedził te miejsca jeszcze w 1999 roku podczas pielgrzymki do kraju.

Kościół w Mikoszówce

Obelisk papieskiMikoszówka to tutaj przebiega szlak papieski
Plebania na której odpoczywał Papież Jan Paweł II
Na tej plebani spał Papież Jan Paweł II

Nowo utwardzonym szutrem docieramy do Głębokiego Brodu nad Czarną Hańczą gdzie w agroturystyce zatrzymujemy się na nocleg... gospodarze przemili do dyspozycji mamy cały dom i napalone w kominku i oczywiście sielawa na kolacyjkę z izotonikiem...

Agroturystyka w Głebokim Brodzie

Kominek

Kolacyjka

Zestaw kolacyjny w Głebokim Brodzie

Rybka paluszki lizać ...izotonik zrobił swoje... idziemy na zasłużony odpoczynek...

Dzisiaj naliczyliśmy 52 zamieszkałe gniazda bocianie co daje 104 bociany...

Wszystkie zdjęcia z V etapu Goniądz - Głęboki Bród...