• Sprzęt Cube Tonopah

Szlak Piastowski II etap

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 01.09.2013 | Komentarze 5

Na drugi dzień naszej wędrówki po Szlaku Piastowskim mamy zaplanowane rowerowanie po trasie: Gruszczyn-Pobiedziska-Lednica-Dziekanowice-Rzym-Rogowo-Biskupin-Wenecja-Żnin
Na siódmą mamy zamówione śniadanko...wcześnie ale przed nami też kawałek drogi i dużo zwiedzania, a do wieczora musimy dojechać do Żnina gdzie mamy planowany nocleg...no i jeszcze znaleźć kwaterę.
Nie zamawiamy wcześniej noclegu ponieważ nie wiemy jak ułoży się nam na trasie...
Po śniadanku żegnamy gościnną stadninę...podziwiamy zbiory trofeów...zwiedzamy siodlarnię i stajnie...żegnamy gospodarzy i w drogę...
Samochód pozostaje w Gruszczynie...
W Pobiedziskach zwiedzmy Park Miniatur gdzie oglądany najważniejsze zabytki na Piastowskim Szlaku..
Następnie udajemy się na słynne Pola Lednickie gdzie dwukrotnie spotykał się Jan Paweł z młodzieżą...
Brama III Tysiąclecia - replika krzyża na Giewoncie oraz łódź Jezusa nad jez. Lednickim... jest tutaj co oglądać i można oddać się chwilowej zadumie na drodze krzyżowej....
Przed nami Dziekanowice Skansen Etnograficzny Wielkopolski...Muzeum Pierwszych Piastów i Ostrów Lednicki.....miejsca bardzo ciekawe ale też absorbujące czasowo...
Szlakiem podążamy do Rzymu i poprzez Rogowo...Gąsawę do skansenu w Biskupinie...zwiedzamy Biskupin / zmieniło się tutaj dużo na korzyść od ostatniego mojego pobytu/ i udajemy się do Wenecji gdzie zwiedzamy ruiny zamku i Skansen Kolejki Wąskotorowej...
Jadąc do Żnina podziwiamy przepiękny zachód słońca nad Wenecją...
Żnin osiągamy około godz. 20 30 i kwaterujemy się w hotelu Martina... poleconym nam przez uprzejmych panów policjantów ze żnińskiej drogówki / hotel polecamy dla rowerzystów cena 70 zł ze śniadaniem warunki super...jest też miejsce w garażu na rowery...
Schodzimy do hotelowego barku na zimny browarek i w półeczkę lulu...
Dzień pełen wrażeń...

Sniadanko w agroturystyce "Podkowa" © jewti

Zbiory trofeów w stadninie © jewti

Siodlarnia w stadninie © jewti

Żegnamy gospodarzy i koniki © jewti

Ruszamy na Szlak Piastowski © jewti

Skasen kolejki wąskotorowej w Wenecji © jewti

Peron w Wenecji © jewti

Zach słońca nad Wenecją © jewti

Wiaterek nam nie odpuszczał przez całą drogę....

Wszystke zdjęcia z II etapu...